Pārlekt uz galveno saturu

Jautājumi un atbildes

Rīgas lidostā:

Cik ilgu laiku pirms lidojuma jāierodas lidostā?

Sociālās distancēšanās noteikumu ievērošanas nodrošināšanai, rekomendējam lidostā ierasties vismaz 3 stundas pirms plānotā izlidošanas laika. Aviokompānijas šobrīd "chek-in" atver jau 3 h pirms reisa.

Vai FlyMeAway čarterreisiem būs pieejams "online check-in"?

airBaltic uz čarterreisiem "online chek-in" nepiedāvā, bet, ja lidojumu izpilda Smartlynx Airlines, šāda iespēja pastāv, pie nosacījuma, ka ceļotājam ir tikai mazā rokas bagāža.

Vai ir kādas izmaiņas bagāžas pārvadāšanā?

Lai samazinātu fiziska kontakta iespējamību, aviokompānijas rekomendē izvēlēties bagāžu reģistrēt pārvadāšanai bagāžas nodalījumā, bet lidmašīnas salonā ņemt tikai vienu mazo 40x30x15 cm vienību. Visos FlyMeAway lidojumos nododamā bagāža vienmēr ir iekļauta cenā. Lielās bagāžas reģistrēšanai ieteicams pēc iespējas izmantot bagāžas bezkontakta reģistrēšanas iekārtas. Ņem vērā, ka bagāžas somas tiks dezinficētas, bet bagāžas saņemšanai lidostā ir noteikta kārtība, ievērojot distancēšanās principu.

Vai lidostā jālieto medicīniskā sejas maska?

Uzturoties lidostā, visiem ceļotājiem, izņemot bērnus līdz 7 gadu vecumam, obligāti jāvalkā medicīniskā maska. Ja iepriekš sejas maska nav sagādāta, to ir iespējams iegādāties pašapkalpošanās automātos pie ieejas Rīgas lidostā. Vienas sejas maskas cena ir 2 Eur.

Vai lidostā atļauts ienākt sagaidītājiem un pavadītājiem?

Ieeja lidostas terminālī ir atļauta tikai pasažieriem maskās, uzrādot iekāpšanas karti vai rezervācijas apstiprinājumu. Pavadītāji un sagaidītāji lidostā netiek ielaisti.

Vai lidostā tiek veiktas kādas veselības pārbaudes?

Lidostā ir uzstādītas iekārtas temperatūras mērīšanai izlidošanas zālē pirms drošības kontroles un ielidošanās zālēs pirms bagāžas saņemšanas. Izlidojošiem pasažieriem tiek veikti temperatūras mērījumi, lai ievērotu to aviokompāniju prasības, kuras noteikušas aizliegumu pasažieriem ar noteiktu temperatūru iekāpt gaisa kuģī.

Piemēram, Smartlynx Airlines un airBaltic lidmašīnās netiek atļauta iekāpšana pasažieriem, kuru ķermeņa temperatūra pārsniedz 37,8 grādus.

Vairāk par noteikumiem lidostā un gaisa kuģos lasiet:

Lidostas “Rīga” mājas lapā: https://ej.uz/RIX_BUJ

Smartlynx Airlines mājas lapā: https://ej.uz/SMRLYX

AirBaltic mājas lapā: https://ej.uz/AIRBALTI

 

Lidmašīnā:

Kā tiek organizēta iekāpšana lidmašīnā?

Iekāpšana lidmašīnā tiek organizēta sākot no aizmugurējām rindām, lai samazinātu fizisko kontaktu pasažieru starpā. Kad nepieciešama pasažieru nogādāšana uz/no lidmašīnas ar autobusiem, tas notiek ar samazinātu pasažieru skaitu vienā autobusā.

Kā tiek organizētas sēdvietas lidmašīnā?

Ja lidojumā ir brīvas vietas, lidmašīnas apkalpe pēc iespējas cenšas katram pasažierim blakus atstāt brīvu sēdvietu. Ja brīvu vietu ir maz, tad vispirms blakus tiek sēdināti vienas ģimenes locekļi un grupas. Ņem vērā, ka distances ieturēšanas nolūkos Tava sēdvieta pēdējā brīdī var tikt mainīta. 

Vai lidmašīnā jālieto medicīniskā sejas maska?

Sejas masku lietošana ir obligāta visu ceļojuma laiku – no ienākšanas izlidošanas lidostā, līdz iziešanai no lidostas jūsu galamērķī, arī lidmašīnā. Smartlynx Airlines un airBaltic lidmašīnās bērniem līdz 6 g.vec. tas nav obligāti. Smartlynx Airlines nenodrošina masku iekāpjot lidmašīnā, AirBaltic – nodrošina.

Vai lidojuma laikā ir iespējams iegādāties ēdienus un dzērienus?

Jā, lidojuma laikā šī iespēja tiek nodrošināta, lai gan aviokompānijas rekomendē to pasūtīt jau pirms lidojuma. Lidmašīnās ir pieejamas vienreizlietojamās ēdienkartes ar samazinātu piedāvājuma klāstu. Norēķināties var tikai ar bankas kartēm. 

Vai ir kādi norādījumi labierīcību apmeklēšanai lidmašīnās?

Oficiālu ierobežojumu nav, bet aviokompānijas aicina nedrūzmēties starp solu rindām Lidmašīnas apkalpe uzrauga distancešanās ievērošanu.

Vairāk par noteikumiem lidostā un gaisa kuģos lasiet:

Lidostas “Rīga” mājas lapā: https://ej.uz/RIX_BUJ

Smartlynx Airlines mājas lapā: https://ej.uz/SMRLYX

AirBaltic mājas lapā: https://ej.uz/AIRBALTI

 

Apdrošināšana:

Šobrīd BALTA ir vienīgā kompānija, kas piedāvā ceļojuma apdrošināšanas polisi ar paplašinātu Covid-19 segumu (spēkā ir īpaši nosacījumi!)! https://ej.uz/BALTA_COVID

FlyMeAway komada ir apvaicājusi arī ERGO un GJENSIDIGE kompānijas. Uz šo brīdi (09.07.) netiek piedāvātas ceļojumu apdrošināšanas programmas, kas segtu izmaksas, kas radušās saistībā ar COVID-19 vīrusu.

FlyMeAway saviem ceļotājiem iesaka arī pieteikties Eiropas veselības apdrošināšanas kartei (EVAK), ar kuras palīdzību var saņemt medicīnisko palīdzību uzturoties ES, EEZ (Norvēģija, Lihtenšteina, Islande) valstī vai Šveicē ne ilgāk par 3 mēnešiem. Ar EVAK, var saņemt medicīnisko palīdzību, t.sk. neatliekamo tādā pašā apjomā kā vietējie iedzīvotāji. Tai ērti var pieteikties caur Latvija.lv (pieteikums EVAK) un saņemt to savā pasta kastītē.

 

Galamērķī:

FlyMeAway klientu drošībai ekskursijās un transferos izvēlēsies 50 sēdvietu autobusus, kuros maksimālais pasažieru skaits katrā būs 35. Izņēmums var būt transfers uz/no viesnīcas, kas nav ilgāks par 15 minūtēm. Pie nosacījuma, ja tādējādi izpildām arī konkrētajā valstī noteiktos ierobežojumus.

Informācija par katru FlyMeAway rudens galamērķi un tajā noteiktajiem ierobežojumiem un drošības procedūrām tiks publicēta tuvākajā laikā šajā sadaļā.

Smartlynx lidojumu nosacījumi FlyMeAway

Up